Finančná gramotnosť žiakov
šk. rok 2016/17 « Predošlá akcia Ďalšia akcia »
Finančná gramotnosť
Bankujeme s vtáčikom Vtáčkovačikom
Žiak na 1. stupni získava informácie o finančnej gramotnosti primerane k veku, pričom sa získané vedomosti, zručnosti a hodnotové postoje rozširujú špirálovite vzhľadom na obsah učiva a vek žiakov.
V budúcnosti očakávame, že žiaci budú vedení k tomu, aby vedeli posúdiť význam trvalých životných hodnôt, zvážiť vplyv peňazí na ich zachovávanie a na základe toho vybranie a stanovenie životných priorít a východísk zabezpečenia životných potrieb, aby vedeli používať spoľahlivé informácie a rozhodovacie procesy pri osobných financiách, rozumeli a orientovali sa v zabezpečovaní životných potrieb jednotlivca a rodiny, vedeli vyhodnotiť vzťah práce a osobného príjmu, v rámci možností dokázali organizovať osobné financie a používali rozpočet na riadenie hotovosti, orientovali sa v problematike udržania výhodnosti, požičiavania za priaznivých podmienok a zvládanie dlhu, vedeli aplikovať rôzne finančné stratégie (veku primerané), ktoré sú v súlade s osobnými cieľmi, používali primerané stratégie riadenia rizík.
Vypracovala: Mgr. Janka Hlavatá
Finanačná gramotnosť
Dátum |
Názov aktivity |
10.10.2016 |
Prednáška : Bankujeme s vtáčikom Vtáčkovačikom 3. a 4. ročník – príprava vlastných kreditných kariet |
11.10.2016
|
Bankujeme s vtáčikom Vtáčkovačikom 1. a 2. ročník – prednáška s prezentáciou
|
12.10.2016 |
0. ročník – prednáška Bankujeme s vtáčikom Vtáčkovačikom Matematika, prvouka, prírodoveda, slovenský jazyk – riešime slovné úlohy na tému financie, rozprávame sa o hodnotách v rodine - |
13.10.2016 |
Kontrola kreditných knižiek |
14.10.2016 |
Stretnutie s bankovým manažérom Poštovej banky Vyhodnotenie projektu : Bankujeme s vtáčikom Vtáčkovačikom |
|
Legenda ku kreditným knižkám |
Známka 1 |
pripíše triedny učiteľ 5 eur |
Známka 2 |
- // - 4 eurá |
Známka 3 |
- // - 2 eurá |
Známka 4 Známka 5 Správanie Domáce úlohy |
- // - 0 eur Odpíše triedny učiteľ 1 euro Vzorné 5 eur Podľa uváženia triedneho učiteľa |