Základná škola Vtáčkovce

Záložka do knihy spája školy: Vyhodnotenie akcie

šk. rok 2016/17  « Predošlá akcia Ďalšia akcia »


Vyhodnotenie

7. ročníka česko-slovenského projektu

pre základné školy a osemročné gymnáziá

 

Záložka do knihy spája školy: Čítam, čítaš, čítame

 

Slovenská pedagogická knižnica v Bratislave v spolupráci s Knižnicou Jiřího Mahena v Brne vyhlásili pri príležitosti októbra ako Medzinárodného mesiaca školských knižníc 2016 pre základné školy a osemročné gymnáziá 7. ročník česko-slovenského projektu Záložka do knihy spája školy: Čítam, čítaš, čítame.

Cieľ česko-slovenského projektu

Cieľom česko-slovenského projektu bolo nadviazanie kontaktov medzi českými a slovenskými základnými školami a osemročnými gymnáziami a podpora čítania prostredníctvom výmeny záložiek do kníh. Žiaci vyrobili záložku do knihy, na ktorej ľubovoľnou technikou stvárnili tému česko-slovenského projektu Čítam, čítaš, čítame, a vymenili si ju s partnerskou školou z Českej republiky, respektíve zo Slovenskej republiky. Výmenu záložiek využili školy k nadviazaniu spolupráce, kontaktov alebo poznávaniu života žiakov v Českej republike a v Slovenskej republike a zároveň aj ako prierezovú tému do Školského vzdelávacieho programu alebo ako súčasť školského projektu.

Vyhodnotenie česko-slovenského projektu za Slovenskú republiku

Do projektu sa prihlásilo 997 škôl s celkovým počtom 127 518 žiakov, z toho bolo 242 českých škôl s celkovým počtom 29 830 žiakov a 755 slovenských škôl s celkovým počtom 97 688 žiakov.

  

„Spolupráca s pridelenou partnerskou školou, aj vďaka milej koordinátorke prebiehala, dovolím si povedať, na rodinnej úrovni. Partnerstvo budeme udržiavať aj v blízkej budúcnosti, čoskoro im zašleme vianočný pozdrav, ktorým obdarúvame každoročne našich najmilších.“ Mgr. Marcela Timková, Základná škola, Vtáčkovce.


Prínos česko-slovenského projektu

Výmena záložiek prispela k nadviazaniu nových priateľských kontaktov medzi partnerskými školami, otvorila im ďalšie možnosti spolupráce, u žiakov podporila rozvoj ich kreativity, fantázie, manuálnej zručnosti, zušľachtila ich morálne hodnoty, zábavnou formou ich pritiahla ku knihám,  podporila ich vzťah k čítaniu a veľakrát posilnila aj ich dobrý vzťah ku školskej knižnici. Prínos stanovenej témy spočíval taktiež vo vzájomnom poznávaní českých a slovenských spisovateľov prostredníctvom odporúčaných obľúbených kníh samotnými žiakmi a ich motiváciou prečítať si práve tie kamarátove. Pridanou hodnotou celého česko-slovenského projektu bolo oživenie vyučovacieho procesu, podpora medzipredmetných vzťahov, rozšírenie vedomostí žiakov zo slovenského jazyka a literatúry, vlastivedy. Rovnako aj živé a výrazné zapojenie žiakov s mentálnym postihnutím, žiakov pochádzajúcich zo sociálne alebo jazykovo znevýhodneného prostredia, ktorí mimo školy nemajú prístup k čítaniu kníh.

Výber z dobrovoľného hodnotenia projektu 437 českými a slovenskými školami spolu s fotografiami z priebehu výroby záložiek alebo s fotografiami so samotnými najkrajšími záložkami je dostupný na tejto webovej adrese:

 

www.spgk.sk/swift_data/source/2016/Projekt_Zalozka_ZS_osemrocne_gymnazia_Hodnotenie_2016kompr.pdf

        



šk. rok 2016/17  « Predošlá akcia Ďalšia akcia »